0 (375) 225 - 34 - 13               

 

QARSHI DU ARM FOK LABORATORY LANGUAGES TTJ JARAYON MARAFON MASTER OBOD 02 03 04 05 07
01 / 15

QARSHI DU

QARSHI DU

QDU

QARSHI DU
QARSHI DAVLAT UNIVERSITETI
02 / 15

ARM

03 / 15

FOK

04 / 15

LABORATORY

05 / 15

LANGUAGES

06 / 15

TTJ

TTJ

07 / 15

JARAYON

08 / 15

MARAFON

09 / 15

MASTER

MAGISTRATURA

10 / 15

OBOD

OBOD

11 / 15

02

12 / 15

03

13 / 15

04

14 / 15

QarshiDU

05

QarshiDU
15 / 15

07



Dangasalikdan qanday qutulish mumkin?

Ovozlar reytingi:  / 1
SayozZo'r 

Dangasalik nima va u bilan qanday kurashish kerak. Dangasalik bu nima - irodaning zaifligi yoki harakat qilishni xohlamaslik.

Dangasalik - bu mehnatkashlik etishmasligi, biror narsani qilishga tayyorlik, harakatlarning eng kichik harakatlarini ham ochib berish. Ilmiy nuqtai nazardan, dangasalik insonning o‘z xohish sohasi nuqtai nazaridan paydo bo‘ladi, uning salbiy sifati, faoliyatning etishmasligi, motivatsiya, maqsadlarga erishishni istamaslik, dam olish va dam olishga xohish sifatida qabul qilinadi. Biror kishining ixtiyoriy xususiyatlari bilan taqqoslaganda, iroda yo‘q, dangasalik tushunchasi unga tegishli.

Psixologiya dangasalikni kasallik yoki nosog‘lom holat deb talqin qilmaydi, ammo alomat, muammo haqida signal sifatida bu odamning xohishi va uning burchlari o‘rtasidagi ziddiyatdir.

Psixologiya dangasalikning sabablarini bir necha yo‘nalishda ko‘rib chiqadi: odam o‘zini topadigan yashash sharoitlari; asab tizimining individual xususiyatlari, jamiyatdagi ta'lim va odam. Jismoniy charchash, inson jismoniy, hissiy, intellektual jihatdan charchaganida. Agar dam olish va ish o‘rtasidagi muvozanat buzilsa, odamning ichki kuchlari charchaydi va biror narsa qilish istagi yo‘qoladi. Tana va asab tizimi bu rejimda ishlashni davom ettirishdan bosh tortadi va dangasalik orqali o‘zini namoyon qiladigan dam olish zarurligini bildiradi.

«Buni keyinroq bajararman. Ertaga qilsam-chi? yo indinga qoldiraymikan?..» Bu gaplarni qanchalik ko‘p ishlatasiz? Har kuni?! Axir o‘sha «keyin» ham qachondir kelishi kerak-ku! Xo‘sh, nima qilish kerak?

 

1. Nimani yo‘qotayotganingizni o‘ylab ko‘ring. Til o‘rganishni orqaga surayapsizmi? Unda sizni xorijga xizmat safariga yuborishmaydi. Ovqatni kechiktirsangiz, yo‘q joydan janjal chiqib, ko‘ngil xira bo‘ladi.

2. O‘zingizga stimul toping. Atrofingizga nazar tashlang: tengqurlaringiz sizdan o‘zib ketibdi-ku! Hasadingiz kelayaptimi? Unda ishlang.

3. Diqqatingizni chalg‘itmang. Kompyuterda muhim hisobotni tayyorlashingiz kerakmi, «butun dunyo o‘rgimchak to‘ri»ga ilinmaslikka harakat qiling. Avval ishni bajaring, qolgani kutib turadi.

4. Oldingizda turgan ishlar juda ko‘p bo‘lsa, ularni qismlarga bo‘lib, eng osonidan boshlang. Yoki aksincha, eng qiyin ishni bajarib bo‘lgach, qolgani cho‘t bo‘lmay qoladi.

5. Siz ishlayotganda o‘zgalar bezovta qilmasligini ta’minlang. Telefon, turli gurunglar odamni ishdan chalg‘itadi. Ularga berilmaslik tadbirlarini ko‘ring.

6. O‘zingiz kabi o‘zgarishni istayotgan hamfikrni toping. Bir-biringizga erishgan eng kichkina yutuqlarni-da gapirib berishga kelishib oling. Shunda o‘zingizni avval o‘rtog‘ingizga, so‘ng boshqalarga tan oldirish uchun kattaroq ishlarni bajarishga rag‘batlantirasiz.

 

Universitet psixologi A.Husanov

MASOFAVIY TA'LIM

INTERAKTIV XIZMATLAR

PEDAGOGIK PORTFOLIO

FOTOLAVHALAR

________________________________________________________________

© Qarshi davlat universiteti  www.qarshidu.uz 

________________________________________________________________